Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal tedavisi, çürüyen veya enfekte olan diş kanalının kökünde yer alan bakterileri ortadan kaldırmak, bakterilerin dişe yeniden bulaşmasını engellemek ve doğal dişi onarmak için tercih edilen bir tedavi yöntemidir. İşlem esnasında kök kanalda yer alan enfekte olmuş diş özü (pulpa) çıkarılır ve dişin içi dikkatlice temizlenir. Ardından dezenfekte edilip doldurularak kapatılır. Diş hekiminiz veya endodontist hasarlı bir dişi tedavi etmek için kök kanal tedavisi önerirse endişelenmenize gerek yoktur. Her yıl milyonlarca diş bu tedavi yöntemiyle onarılmakta ve kurtarılmaktadır. Kanal tedavisi sayesinde dişteki ağrı hafifler ve sorunlu diş tekrardan sağlıklı hale gelir. Tedavisinin nasıl yapıldığını anlamanın en kolay yolu dişin yapısı hakkında bilgi sahibi olmaktan geçer. Dişler 3 ana tabakadan meydana gelir. Bu tabakalara mine, dentin ve pulpa denir. Dişlerin içinde dentin denen sert tabaka bulunur. Hemen altında ise pulpa isimli yumuşak bir doku yer alır. Bu doku, dişin gelişimi esnasında kökü büyütmeye yardımcı olan kan damarlarını, sinirleri ve bağ dokusunu içerir. Tamamen gelişmiş bir diş pulpa olmaksızın da kullanılabilir çünkü diş onu çevreleyen dokular tarafından beslenmeye devam eder. Dolayısıyla pulpa ve içerisindeki sinirlerin alınmış olması, dişin temel işlevini değiştiren olumsuz bir sonuç yaratmadığından, dişi çekmek yerine kanal tedavisini tercih etmek çok daha sağlıklı bir karar olmaktadır.

İLETİŞİM

TEL: 0 212 272 3 999

MAİL: [email protected]

Detaylı Bilgi İçin Tıklayınız.

You may also like

Okmeydanı İmplant Tedavisi
4. Levent İmplant Tedavisi
Gayrettepe İmplant Nedir ?

Net Editör